1995 - 2010 Patnáct let trolejbusové dopravy v Chomutově a Jirkově
Městská doprava v Chomutově a Jirkově
Archiv 2011
Nový autobus
Od počátku října 2012 se na linkách do Prahy objevuje nový velkokapacitní autobus Arway 15M. Plně klimatizovaný, třínápravový autobus nahrazuje obdobný vůz staršího provedení. Cestujícím je navíc k dispozici bezdrátové připojení pomocí WIFI.
Rozšířený provoz linky 16
Od 1. října 2012 dojde ke zkušebnímu posílení linky MHD č. 16. Linka je vedena z Jirkova přes tamní sídliště a následně po silnici I/13 do Chomutova na autobusové nádraží. Stávající provoz linky je víceméně účelový pro odvoz lidí z Jirkova do Chomutova v ranních hodinách a odpoledne zpět. Nově je linka celodenně posílena na 12 párů spojů v pracovní dny a deset párů o víkendech. Zkušební jízdní řády budou platit do 30. listopadu 2012, následovat bude vyhodnocení provozu a případné úpravy by zřejmě platily od změny jízdních řádů v půlce prosince.
Změny jízdních řádů v linkové dopravě
Od 1. srpna 2012 dochází ke změně jízdních řádů v linkové dopravě na Kadaňsku. Kompletně přepracována byla doprava z Kadaně ve směru Žatec - Podbořany. Více informací naleznete na stránkách krajského úřadu.
Nový autobus
V provozu městské dopravy slouží od konce června nový kloubový autobus Solaris Urbino 18 e.č. 321, po čtyřech vozech v karoserii Citelis se tak dopravní podnik opět vrátil k osvědčené značce.
Ropný mejdan jednou skončí
aneb v budoucnu bude trolejbus výhodnější než nafťák. A dnes, dnes to je jen o přístupu... Ropný mejdan...
Proč to někde jde?
2.7.2012
Zástupci všech tří německých trolejbusových provozů podepsaly dekleraci o spolupráci jako vyjádření perspektivy rozvoje svých trolejbusových provozů...
BUSPORTAL: Zástupci německých trolejbusových...
Trolley-project.eu
Aktualizace vozového parku
(28.6.2012)
V souvistosti se zahájením provozu městské dopravy v Bílině byl vozový park rozšířen o novou kategorii autobusu. Pod e.č. 252 byl zařazen minibus Iveco Daily Stratos LE 37 s nízkopodlažní plošinou u zadních dveřích. Tento autobus byl od června 2012 trvale převeden na linkovou dopravu. V únoru byl dodán další podobný vůz e.č. 253 tentokráte s přípravou pro informační systém. Do června 2012 vypomáhal na meziměstskýćh linkách. Třetím Stratosem ve službách městské dopravy se stal nízkopodlažní Stratos LF 37(8) e.č. 252/II, který převzal e.č. po svém předchůdci z prosince. Zároveň tak došlo v novodobé historii dopravního podniku ke druhému obsazení evidenčního čísla.
Stratos LE 37 e.č. 252/I přišel o své e.č. a je provozován na linkové dopravě
Stratos LE 37 e.č. 253 a Stratos LF 37 e.č. 252/II slouží na městských linkách č. 7 a 8.
Hybridní Volvo v Chomutově.
(4.6.2012)
V pátek v podvečerních hodinách dorazilo do areálu DPCHJ hybridní Volvo. Autobus má absolvovat měsiční sledovací provoz a ověřit vhodnost hybridních autobusů do chomutovských podmínek. Zároveň byla přidána stránka vozu do přehledu předváděček.
Provozní omezení v sobotu v Jirkově.
(4.6.2012)
v sobotu 09. 06. 2012, v době od 09.00 do 09.20 hodin, budou v Jirkově z důvodu konání sportovní akce „Jirkovský cross-marathon" uzavřeny komunikace v ul. Studentská, Dvořákova a Červenohrádecká (v úsecích mezi zastávkami „Horník", „Vinařická I", „Hornická", „Červenohrádecká" a dále směr Červený Hrádek).
Vzhledem k tomu, že dojde i k částečnému omezení provozu MHD (konkrétně u spojů několika linek, které v uvedený čas projíždějí daným úsekem), budou nuceny vyčkat u uzávěr komunikací na jejich otevření a budou tím pádem zpožděné.
Výluka MHD v Údlicích
(17.5.2012)
V termínu 19. - 20. května 2012 bude omezana průjezdnost náměstím v Údlicích. Z tohoto důvodu bude linky MHD č. 17 ukončena v zastávce Údlice, učiliště. Spoje mezi zastávkami Údlice, učiliště a Přečáply budou vedeny v režii firmy ZKZ, která zajistí přepravu firemním vozidlem. Obsluhována nebude zastávka Údlice, náves.
Chomutovský dopravní podnik plánuje přechod na CNG.
(9.2.2012)
V regionálním tisku se v průběhu března objevil článek, že chomutovský dopravní podnik plánuje postupný přechod na CNG pohon. Návrh je zpracován ve třech varintách, z nichž se v průběhu času vybere jedna defitivní, každopádně počátek je stejný. Od letoška bude po dobu tří let probíhat pouze nákup CNG autobusů. Následně se vybere jedna ze tří následujících možností:

a/ postupná náhrada naftových autobusů plynovými, rozsah trolejbusové dopravy zůstane zachován
b/ postupná náhrada naftových autobusů plynovými, omezen rozsah trolejbusové dopravy pouze na páteřní linky, zbytek nahrazen CNG vozy
c/ zrušení trolejbusové dopravy, postupný přechod na CNG.
Vzhledem k tomu, že Chomutov již má vybudovanou páteřní síť, logicky by se jevila varianta A spolu s preferencí trolejbusové dopravy. Ještě v nedávné minulosti hovořily náklady na PHM (v případě trolejbusu spotřeba elektrické energie) ve prospěch trolejbusové dopravy. Nevýhodu závislé trakce jsou fixní náklady v podobě údržbě trakčního vedení. V prípadě Chomutova a Jirkova pomalu také vyvstává nutnost obnovy trakční sítě. Stále ale platí jednoduchá rovnice, čim více kilometrů trolejbusy odjezdí, tím je jejich provoz levnější (je rozdíl jestli rozpočítám náklady na údržbu sítě mezi deset tisíc kilometrů nebo mezi dvacet tisíc kilometrů). Nevýhodou tak zůstává vyšší pořizovací cena vozidel. Zde je určitě škoda, že elektrifikavaná trakce MHD není ze strany např. ČEZu podporována obdobně jako CNG autobusy ze stran plynárenských společností.
Pravděpodobněji se však jeví postupné omezování trolejbusové dopravy a její náhrada plynovými vozy. Těžko říci, nakolik to bude opravdu ekonomicky výhodnější při současně nutném vybudování infrastruktury a zacvičení personálu. Přechod na plynovou MHD má být ukončen v roce 2021. Zároveň je uváděno, že úplným zrušením trolejbusů by obě města ušetřila cca 75 miliónů korun.na nutných investicích do sítě a cca další desítky miliónů na levnějším provozu. Otázka je, jestli za to zrušení elektrifikované trakce městské dopravy opravdu stojí.
Dění budeme i nadále sledovat a průběžně o něm informovat.
Poněkud napjatá, zdá se...
(9.2.2012)
... situace v Bílině. Z různých stran zaznívají různé argumenty. O čem to teda je.
DPCHJ vyhrál výběrové řízení na provozovatele MHD.
Při výběrovém řízení předložil informace o aktuálním vozovém parku
Na linky MHD Bílina vypravuje dva minibusy a SORku
Dle názoru Bílínských porušuje DPCHJ smlouvu
Dle názoru Bílinských podal klamavé informace
Smlouva na dopravní obslužnost Bíliny prý není podepsána a DP jezdí jen dle měsíčních objednávek města
tak, kde je pravda...
Pokud je pravda, že stále není podepsána smlouva o dopravní obsluze města Bíliny, tak nemůže dojít k jejímu porušování. Předpokládám, že příčinou nepodepsání je odvolání neúspěšného uchazeče. DP tak nasadil pouze vozy, které měl k dispozi (plus jeden malý přikoupil). O situaci v Bílině budeme dále informovat. Redakce
Novinové články
Dopravce ukázal... - idnes.cz
Policie počítala... - idnes.cz
Ukázali nám... - Deník.cz
Řidiči DPCHJ naměřili... - Deník.cz
Aktualizace předváděček...
(9.2.2012)
. Do přehledu předváděcích vozidel byl doplněn nízkopodlažní Crossway LE 10,8M, který vypomáhal od listopadu do prosince na linkách MHD Bílina. Z Chomutova si to autobus zamířil do Pardubic a nyní by měl sloužit na linkách IDS Jihomoravského kraje.
Doprava na Chomutovsku - Městská doprava v Chomutově a Jirkově